• Strona Główna
  • Kontakt
  • Ramowy rozkład dnia
  • Rekrutacja na 2015/2016
  • O Przedszkolu
  • Jadłospis
  • Koncepcja pracy przedszkola
  • Podstawa programowa
  • Galeria
  • Prezentacja z balu 2014
  • Pracownicy Przedszkola
  • Oferta Przedszkola
  • Prawa i Obowiązki Dziecka
  • Dziecięcy Kodeks Zachowań
  • Aktualności
  • Dla Rodziców
  • Mamo, tato pobaw się ze mną
  • Zajęcia z udziałem rodziców
  • Zabawy z chustą animacyjną
  • Ruch w przedszkolu
  • Ćwiczenia korekcyjne
  • Zabawy z balonami
  • Edukacja zdrowotna

 

KONSPEKT SYTUACJI WYCHOWAWCZYCH Z DOMINACJĄ AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ

DLA GRUPY DZIECI 5-6-L.

ZADANIA Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.

2) przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych;
5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
4) uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w parku

TEMAT:

"GIMNASTYKA"

CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO:

(z podstawy programowej)

2) budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe;
3) kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek;
5) stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie

6) troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych;

METODY:

czynne – zadań stawianych dziecku,

                ćwiczeń,

                samodzielnych doświadczeń,

słowne – instrukcje.

POMOCE:

Ø  Płyta CD

Ø  Magnetofon

Ø  4 obrazki pocięte w puzzle

(sportowiec biegający na stadionie, dzieci biegające w parku, piłkarze grający mecz, dzieci grające w piłkę na placu zabaw)

Ø  szarfy w 4 kolorach

SYTUACJA 1

Nauczycielka włącza bardzo wesołą muzykę zachęcającą do ćwiczeń.

Dzieci wchodzą do sali i zakładają szarfy w kolorze: czerwonym, zielonym, niebieskim, żółtym (6 szarf w każdym kolorze). Ustawiamy się w kole.

Słychać radio,

gra muzyka,

proszę wstać i gimnastyka.

Ręce w górę, ręce w bok,

mały przysiad, potem skok.

Wdech głęboki 1, 2, 3

Przysiad 1, 2, 3

Marsz dokoła, gra muzyka

i skończona gimnastyka.

Zachęcanie dzieci do podjęcia rozmowy na temat ich ćwiczeń, co robiły, co to dla nich znaczy gimnastyka, itd.

SYTUACJA 2

W każdym rogu dywanu nauczycielka rozkłada tacki w kolorze szarf, które posiadają dzieci i prosi, aby te usiadły przy swoim kolorze. (podział na grupy)

Każda z grup otrzymuje niespodziankę - puzzle:

1. - sportowiec biegający na stadionie,

2. - dzieci biegające w parku,

3. - piłkarze grający mecz,

4. - dzieci grające w piłkę na placu zabaw

Instrukcja słowna: ułóżcie wspólnie i zastanówcie się, co dzieje się na obrazkach, macie kilka minut na wykonanie zadania.

SYTUACJA 3

Każda grupa ( w kolejności szybkości wykonania zadania) opisuje swoje obrazki.

Dokonanie wspólnego porównania, jak sportowcy uprawiają swoje dyscypliny, a w jaki sposób mogą to robić dzieci.

Propozycje dzieci: jak one ćwiczą?, jak ćwiczą ich rodzice?

Zaproszenie dzieci do wyjścia do parku i tam wykorzystujemy ich pomysły.

SYTUACJA 4

Przebieranie się w szatni i przejście do pobliskiego parku.

SYTUACJA 5

Ø  Rozgrzewka - truchcik dookoła drzewa

Ø  "Ptaki" - podnosimy wysoko głowę i obserwujemy latające ptaki, a następnie naśladujemy je ruchem i odgłosem.

Ø  "Drzewo" - stajemy, jedna ręka dotyka kory drzewa, stoimy bokiem, zewnętrzna noga kreśli koła w powietrzu - zmiana ręki i nogi.

Ø  "Rozsypka"- przysiady (propozycje dzieci do ilu?),

"Szukamy żołędzi" - dzieci podnoszą z ziemi żołądzie i rzucają w kierunku wskazanym przez nauczycielką

Ø  "Berek" - zabawa bieżna.

Ø  "Bieg po zdrowie" - bieg dzieci na wyznaczonym odcinku.

SYTUACJA 6

Powrót do przedszkola.

  

OPRACOWANIE :

mgr Ewa Zabłocka

 

 
 
Własność: Publiczne Przedszkole nr 12 im. Krasnala Hałabały w Kędzierzynie-Koźlu. Opracowanie - WK