• Strona Główna
  • Kontakt
  • Ramowy rozkład dnia
  • Rekrutacja na 2015/2016
  • O Przedszkolu
  • Jadłospis
  • Koncepcja pracy przedszkola
  • Podstawa programowa
  • Galeria
  • Prezentacja z balu 2014
  • Pracownicy Przedszkola
  • Oferta Przedszkola
  • Prawa i Obowiązki Dziecka
  • Dziecięcy Kodeks Zachowań
  • Aktualności
  • Dla Rodziców
  • Mamo, tato pobaw się ze mną
  • Zajęcia z udziałem rodziców
  • Zabawy z chustą animacyjną
  • Ruch w przedszkolu
  • Ćwiczenia korekcyjne
  • Zabawy z balonami
  • Edukacja zdrowotna

 

 

ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH PROWADZONYCH

METODĄ RUDOLFA LABANA

 

ZADANIA Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.

1) dba o swoje zdrowie;

3) jest sprawne fizycznie lub jest sprawne w miarę swoich możliwości, jeżeli jest dzieckiem mniej sprawnym ruchowo;

4) uczestniczy w zajęciach ruchowych w sali gimnastycznej.

TEMAT:

"PRZYSZŁA DO NAS WIOSNA"

CELE OGÓLNE:

- wspomaganie twórczej aktywności ruchowej dzieci,

- poznawanie możliwości własnego ciała,

- wyrobienie prawidłowej reakcji na przerwę w muzyce,

- wdrażanie dzieci do współpracy z partnerem,

- doskonalenie sprawności całego ciała,

- zachowanie bezpieczeństwa w czasie zabaw i ćwiczeń,

 

CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO:

(z podstawy programowej)

4) rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi;

5) stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie

6) troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych;

POMOCE:

magnetofon, płyta CD,

chustki,

maska bociana

kolorowe wstążki na patykach.

PRZEBIEG:

Rodzaj ćwiczenia

Opis

Sposób realizacji

Uwagi

1. Zabawa orientacyjno porządkowa

"Spacer po wiosennej łące".  

W rytm muzyki marszowej płynącej z magnetofonu dzieci wchodzą do sali ćwiczeń krokiem marszowym i witają się z nauczycielką słowami wypowiedzianymi raz głośno raz cicho "dzień dobry". Następnie rozchodzą się po całej sali "łące" i poruszają swobodnie, każde w dowolnym kierunku, w dowolnej pozycji, na sygnał nauczycielki - 1 uderzenie w tamburyn - wykonują wspięcie na palcach i naśladują wypatrywanie czegoś ciekawego na "łące". Dwukrotne uderzenie w tamburyn daje dzieciom znak do ponownego spaceru.

Muzyka marszowa, tamburyno

2. Zabawa ożywiająca 

"Harce wiosennego wietrzyka"

Gdy popłynie muzyka z taśmy magnetofonowej (żywa, skoczna) dzieci podbiegają do koszy z różnokolorowymi chustkami,

zabierają po jednej i naśladują zabawę wiosennego wietrzyka. W czasie przerwy w muzyce dzieci przyjmują dowolną pozycje nieruchomą gdyż wiatr przestał wiać.

Muzyka skoczna, chustki

3. Ćwiczenie wyczucia przestrzeni

"Chwytanie motyla"

Dzieci odkładają chustki w wyznaczone miejsce,łapią kolorowe motyle - z rozbiegu wykonują wyskok w górę do przodu z równoczesnym klaśnięciem nad głowa: z przodu i z boku - na zmianę. Naśladują chwytanie motyli.

Muzyka

4. Rozwijanie wyczucia płynności ruchów

"Taniec radości"

Dzieci ciesząc się ze schwytanych motyli tańczą w miejscu przy muzyce, a następnie w dowolnym siadzie - tańczą same ręce i stopniowo przechodzą do leżenia tyłem - tańczą same nogi. W czasie przerwy w muzyce dzieci zmieniają pozycje tańca.

Muzyka

5. Ćwiczenie wyczucia własnego ciała i przestrzeni

,,Bocian i żabki"

Po zakończonej zabawie na łące - muzyka ucichła – dzieci "zamieniają się" w żabki. Jedno dziecko otrzymuje maskę bociana. Na hasło słowne "bocian idzie" "żabki" umykają przed nim do "stawu" (wyznaczone miejsce w rogu sali).

Maska bociana, staw

6. Ćwiczenie wyczucia ciężaru własnego ciała

"Przylot ptaków"

Na zapowiedz nauczycielki - "na łąkę przylatują różne ptaki" - dzieci starają się naśladować chód różnych gatunków ptaków i glosy wydawane przez nie (np. bociana - kle-kle; kukułki - ku-ku; pisklęcia - pi-pi-pi itp.) według własnej inwencji ruchowej i głosowej.

Muzyka

7.Współpraca z partnerem

Zabawa wokół drzewa"

Dzieci dobierają się parami. Jedno dziecko z pary jest "drzewem" z rozpostartymi gałęziami - rekami a drugie bawi się wokół tego drzewa - obiega je, obchodzi na czworakach, czołga się wokół niego itp. Po pewnym czasie następuje zmiana ról.

Muzyka

8. Wyczucie czasu i płynności ruchów.

"Spacer po łące"

Po zabawie wokół drzewa dzieci spacerują przy muzyce i w dowolnym momencie biorą wstążkę z kosza, staja w miejscu i bawią się wstążkami. Gdy muzyka ucichnie układają ze wstążek dowolna figurę na podłodze. Ponowna muzyka zaprasza do spaceru i zabawy wstążkami.

Muzyka, kolorowe wstążki na patyczkach

9.Zakończenie

"Pożegnanie wiosennej łąki"

Dzieci dobierają się parami i trzymając się za ręce maszerują dookoła sali, wymachując wstążkami mówiąc rytmicznie "do-wi-dze-nia" opuszczają salę.

Muzyka

 
 
Własność: Publiczne Przedszkole nr 12 im. Krasnala Hałabały w Kędzierzynie-Koźlu. Opracowanie - WK